صادرات یکپارچه سبب افزایش اعتبار صنعت پتروشیمی ایران در جهان می‌شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صادرات یکپارچه محصولات پتروشیمی سبب افزایش اعتبار جهانی برای صنعت پتروشیمی ایران می‌شود.

 

به گزارش شانا، احمد مهدوی با اشاره به این که اتحاد و اتفاق نظر در عرضه محصولات مختلف پتروشیمی از جمله متانول می تواند به گسترش تجارت و تولید کمک کند، گفت: در حال حاضر ۱۴ درصد از تولید متانول دنیا در اختیار صنعت پتروشیمی ایران است که با بهره‌‌برداری از طرح‌های متانول در ۲ سال آینده، این میزان به ۲۰ درصد می‌رسد؛ بنابراین در زمینه عرضه متانول به جهان باید هماهنگ عمل کرد.

وی با بیان این که سمینار تولیدکنندگان متانول ایران که روز گذشته برای بررسی وضع بازار و نحوه حضور در بازارهای جهانی برگزار شد، افزود: انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در نظر دارد تا برنامه‌هایی از این دست برای تولیدکنندگان اوره و آمونیاک نیز برگزار کند تا تولیدکنندگان در زمینه صادرات به اتفاق نظر و هماهنگی برسند.

مهدوی با اشاره به این که ایران یکی از بزرگان تولیدکننده اوره و آمونیاک در سطح منطقه است که در آینده نزدیک به جمع تولیدکنندگان بزرگ متانول جهان وارد خواهد شد، تصریح کرد: باید برنامه ریزی منسجم و یکپارچه ای در زمینه صادرات به منظور رقابت با دیگر کشورهای جهان داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل نبود بازرگانی متمرکز باید تولیدکنندگان تخصصی صنعت پتروشیمی را با هم هماهنگ کنیم. در صورت اتحاد قیمت گذاری و هماهنگی در میزان صادرات، دنیا ما را به عنوان صادرکننده عمده این محصول می شناسد و منجر به اعتبار جهانی برای صنعت پتروشیمی ایران می شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان این که ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی روند توسعه ای خوبی را در برنامه ششم توسعه در پیش گرفته است، گفت: با همکاری و همدلی باید برای کسب بازارهای هدف حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که بازار جهانی متانول اشباع شده و با رصد کشورهای متقاضی مانند چین و آمریکا نیاز جهانی رو به کاهش است، اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و تولید الفین یا پلی پروپیلن از متانول برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی بیشتری دارد و بازار رقابتی بین‌المللی بهتری برای این محصولات وجود دارد.

logo

شرکت کیمیافراور در سال 1376 تاسیس گردید. این شرکت تولید کننده انواع گستکهای صنعتی که عمدتا در صنایع نفت٬ گاز٬ پتروشیمی٬ نیروگاهی وشیمیایی کاربرد دارند است.

عضویت خبرنامه

Please enable the javascript to submit this form